Известие

Collapse
No announcement yet.

Проблем с турбото 156 2.4 JTD

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Проблем с турбото 156 2.4 JTD

    Здравейте, колеги,имам проблем с турбината и се нуждая от съвет защото не съм много наясно как стаят нещата при тях.При седмица някъде излизам извън града и я настъпвам,стори ми се малко тромава,но не му отдадох внимание.Набрах някъде 120-130 km/h и като подадох гас за да продължи да набира нещо изтърга под капака.Оказа се,че това изтъргване е от турбото.Прибрах се свалих турбината,няма омазване или поне съвсем минимално,аксиален луфт никакъв,радиален около 2-3 мм,така на око.Изчистих геометрията,че имаше доста мизерия.Монтирах обратно,поработи малко на място и пробвах,чуваше се приятния звук на турбото.На другата сутрин(беше много студено) тръгвам за работа и ето го пак този звук.Оказа се ,че лопатките на геометрията изтъргват в лопатките на турбината.Незнам тоя клапан за разтоварването дали е прецакан,ремонтира ли се или нов и ако нов къде да търся.Турбината е TD2503V
    _156_2,4_JTD_136hp_-EX
    156 FL 1,9 JTD 115hp "05

  • #2
    Колега, искрени съболезнования за случилото се!

    Но как да го разбираме тоя радиален луфт от 2-3мм ? Допустимият луфт се измерва в стотни, в най-лошия случай в десети от милиметъра, да не бъркаш дименсията?
    С такъв луфт не турбинка, а каквото и да е механично устройство отдавна да е заминало за скрап
    Alfa Romeo 147 JTD 115hp+
    Fiat Croma 2.4 Mjet 200hp

    Comment


    • #3
      незнам колко е луфта всъщност,няма с какво да го измера,така ми се струва просто,евентуално ако е голям луфта няма ли да опуска масло или да се ударят лопатките в корпуса?
      _156_2,4_JTD_136hp_-EX
      156 FL 1,9 JTD 115hp "05

      Comment


      • #4
        Колега така като чета постовете Ви, единственото нещо което мога да Ви посъветвам е да не пипате нищо повече по автомобила (ако вече не е късно разбира се)
        Виждам че сте от Плевен, по-добре се свържете с колегата
        dobromirski
        предполагам, че ако е свободен няма да Ви откаже помощ!
        Успех!
        Have A Nice Day
        o/_______\o
        (Оo=\°/=oO) Alfa Romeo 156 1,8TS '00 ГИ "Фобос"
        []=о===о=[]

        Comment


        • #5
          Ами да, естествено -

          Погледни тук: http://www.realturbo.net/

          на заглавната страница има приятно слайдче, показващо устройството на турбинките, допуските и луфтовете са в стотни от мм, вкл. и заради маслото, оборотите гонят 200к/мин, балансът на патрона трябва да е изключително прецизен и т.н....

          При луфт в мм по кое да е направление отдавна да е застъргала и да се е потрошила, а за теча на масло да не говорим

          П.с: Не съм специалист, но само преди 3 дни свалих, огледах и занесох за всеки случай турбинката на алфичката от подписа за проверка - майсторите казаха, че е Ок, което потвърди и моето впечатление, щото нямаше никакъв осезаем с пръсти луфт.
          Last edited by Zarini; d.m.y г., 23:22.
          Alfa Romeo 147 JTD 115hp+
          Fiat Croma 2.4 Mjet 200hp

          Comment


          • #6
            Благодаря,колеги,ще търся друга ако въобще има.Неразбрах само защо не се рециклират точно тези турбини?
            _156_2,4_JTD_136hp_-EX
            156 FL 1,9 JTD 115hp "05

            Comment


            • #7
              то в бг нз въобще да са рецилкират каквито и да етурбини
              alfa 164 t.s ex
              tipo 2,0 16v turbo ex
              opel astra amnesia ex
              megane 2 ex
              alfa 159 jtd ех
              audi A6/S TQ 330+
              audi a4 b5 1,8 TQ 500++
              alfa romeo 147 1,9jtdm 16v cadamuro design

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от 1912 Покажи съобщение
                то в бг нз въобще да са рецилкират каквито и да етурбини
                Aбе поне ги излъскват доста добре ...като нови стават.
                Иначе съм виждал 2-3 турбини след рециклаж и всички имаха лек радиален луфт. Не знам при новите дали е така, и дали е нормално, там да има изобщо луфт.
                sigpic Alfasud/156 1.8ex
                156 2.4 JTD/156 2.5 Q-system/Uno 1.3Turbo i.e-again/Yamaha R6

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от 1912 Покажи съобщение
                  то в бг нз въобще да са рецилкират каквито и да етурбини
                  Рециклират в София , във Варна и на др.места , но дали е ефикасно това рециклиране..........А сумата си е доста прилична......
                  Alfa 156 1,9 JTD - 02,2000г
                  Avensis 2011 -2.0 D-4D

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от Galeano Покажи съобщение
                    Aбе поне ги излъскват доста добре ...като нови стават.
                    Иначе съм виждал 2-3 турбини след рециклаж и всички имаха лек радиален луфт. Не знам при новите дали е така, и дали е нормално, там да има изобщо луфт.
                    Напълно нормално е да има там луфт (високи коефициент на термично разширение) трябва да има и място за масленият клин като зависимостта обороти дебелина на масленият клин (респективно хлабина) е право пропорционална, а както знаем някой от тези компресори се въртят с повече от 60К оборота в минута.
                    Също и препоръка, ако си решил да си чистиш направляващият апарат (променливата геометрия) в никакъв случай не го прави на ръка! За тези процедура се използва ултразвукова вана, понеже има тънък карбонитриден слой върху детайлите, който намалява адхезията на въглерода (разбирай саждите). Обикновено след ръчно почистване с шкурки четки и т.н. на направляващият апарат или ЕГР клапана в пъти по-бързо се зацапват!
                    Абеее... гадни инженери само затрудняват механиците.
                    За мноо години!
                    Have A Nice Day
                    o/_______\o
                    (Оo=\°/=oO) Alfa Romeo 156 1,8TS '00 ГИ "Фобос"
                    []=о===о=[]

                    Comment

                    Working...
                    X